آموزشی, تاریخچه

آشنایی با انواع قهوه

انواع قهوه

انواع قهوه : اولین انتخاب هر انسان در زمان خستگی یا در پایان یک روز سخت، بی شک می تواند قهوه باشد. قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان بوده و نوشیدنی کاملا سالمی است.

انواع قهوه

در مواقع بسیاری قهوه سبب می شود تا از خستگی بسیار کاسته شده و سطح هوشیاری انسان به حد چشمگیری افزایش یابد. وجود گونه های مختلف قهوه باعث شده است تا در پیدا کردن بهترین قهوه دچار مشکل شویم

در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی گونه های مختلف قهوه بپردازیم تا با اطلاعات کافی در مورد انواع قهوه ، بهترین انتخاب را داشته باشید. همراه ما باشید:

قهوه اسپرسو

از بهترین قهوه ها که در بین طرفداران قهوه از محبوبیت بسیاری برخوردار است، قهوه اسپرسو می باشد. این نوشیدنی یک نوشیدنی ایتالیایی بوده که به سبک عصاره گیری تهیه می شود. اسپرسو نیز به معنی فشرده و سریع بوده که این خود دلیل نامگذاری آن شده است. چرا که این قهوه ایتالیایی در کمتر از 30 ثانیه آماده می شود. قهوه اسپرسو یک قهوه پایه به شمار می رود، چرا که عطر و طعم دانه های مختلف قهوه را بسیار بهتر از دیگر قهوه ها نشان می دهد.

اسپرسو

قهوه کاپوچینو

از دیگر قهوه های محبوب می توان به کاپوچینو اشاره کرد. این قهوه در ابتدا تنها در اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی قابل خرید بود. اما به تدریج این نوشیدنی طرفداران خود را پیدا کرد، به صورتی که امروزه می توانید قهوه کاپوچینو را در کشور هایی همچون ژاپن، هنگ کنگ، تایلند و… تهیه کنید. قهوه کاپوچینو از ترکیب اسپرسو و شیر بخار پز تهیه شده و طعم بسیار خوبی همراه با شیرینی که از قند لاکتوز موجود در شیر گرفته است، دارد.

قهوه کاپوچینو

قهوه ترک

همانطور که از نام این قهوه مشخص است، قهوه ترک در کشور ترکیه تهیه شده است. این قهوه در 600 سال پیش در دربار پادشاه عثمانی که  نام قدیمی کشور ترکیه است، پدید آمده است. یکی از تفاوت هایی که قهوه ترک با سایر قهوه ها دارد این است که این قهوه دارای هیچ فیلتری نبوده و به همان صورت پودری داخل فنجان ریخته می شود. این قهوه دارای ظرف مخصوصی به نام جزوه می باشد که در آن درست می شود. در جهان نیز پس از نوشیدن قهوه ترک، در نقش و نگار های  پودری ایجاد شده در ته فنجان مسیر سرنوشت خود را نیز پیدا می کنند.

قهوه ترک

قهوه فرانسه

از دیگر قهوه های موجود می توان به قهوه فرانسه اشاره کرد. اگر چه نام این قهوه، فهوه فرانسه است، اما یک قهوه برزیلی است و علت نامگذاری آن این بوده است که اولین بار در کشور فرانسه درست شده است. آماده شدن قهوه فرانسه بسیار ساده است. ابتدا باید به طور کامل ساییده شود و سپس به مقدار لازم بر روی آن آب جوش ریخته شود. پس از گذشت دقایقی قهوه دم کشیده و آماده نوشیدن می شود. این قهوه نسبت به دیگر قهوه ها دارای کافئین بسیار کمتری می باشد. این قهوه را می توان با کمک دستگاه قهوه ساز یا فرانسه ساز تهیه کرد.

قهوه فرانسه

قهوه دمی

یکی از جدید ترین روش تهیه قهوه، قهوه های دمی می باشند. این نوع قهوه که فیلتری هم نام دارد، پودر آن را با کمک یک فیلتر و به صورت قطره ای دم می کنند. در قهوه دمی دو نوع فیلتر وجود دارد، فیلتر پارچه ای و فیلتر کاغذی. برای تهیه این قهوه، ابتدا پودر قهوه را روی فیلتر ریخته و سپس آب جوش از میان پودر قهوه عبور کرده و از داخل فیلتر درون ظرفی ریخته می شود. برای تهیه این قهوه از دو نوع دستگاه کمکس و وی سیکستی v60)).

قهوه دمی

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *