قهوه ساز

انواع قهوه بر پایه قهوه اسپرسو

قهوه-اسپرسو-3

قهوه اسپرسو یکی از نوشیدنی های قهوه می باشد که در حدود 25 ثانیه می توان آن را آماده کرد. این قهوه نیز روشی برای تهیه قهوه بوده و به این صورت است که آب جوش باید از قهوه آسیاب شده عبور داده شود. این قهوه یک نوشیدنی ایتالیایی بوده که در اواخر قرن بیستم در این کشور ابداع شده است. هر شات از اسپرسو دارای حجمی حدود 25 تا 30 میلی لیتر می باشد که به آن سینگل اسپرسو گفته می شود. یکی از تفاوت های اسپرسو با دیگر قهوه ها مقدار کافئین موجود در آن است که این قهوه دارای بیشترین مقدار کافئین است.

قهوه اسپرسو را می توان به دو صورت تهیه کرد که عبارت است از:

انواع اسپرسو

دوپیو یا دابل اسپرسو

برای درست کردن دابل اسپرسو به 14 گرم قهوه و یک دستگاه اسپرسو ساز نیاز است.

ریسترتو و دابل ریسترتو

این نوشیدنی با 7 تا 8 گرم پودر قهوه و با زمان حدود 15 تا 20 ثانیه آماده می شود. در این زمان با این مقدار مواد حدود 15 تا 20 میلی لیتر قهوه برای شما آماده می شود. روش تهیه دابل ریستریو نیز همانند ریستریو است.

آمریکانو

این نوشیدنی از ترکیب 30 تا 470 میلی لیتر آب با یک شات اسپرسو آماده می شود. همچنین می توانید به جای یک شات اسپرسو از اسپرسو دوبل نیز استفاده کنید.

لانگ بلک

برای تهیه نوشیدنی لانگ بلک حدود 80 میلی گرم آب داغ و یک شات دابل اسپرسو نیاز است. برای آماده کردن این نوشیدنی می توانید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید.

لانگو

این نوشیدنی یکی دیگر از قهوه هایی است که بسیار تلخ تر از اسپرسو می باشد. قهوه لانگو را می توان با دستگاه اسپرسو ساز نیز آماده کرد. تقاوت این قهوه با اسپرسو در این است که مقدار آب لازم در اسپرسو طبیعی است. اما برای درست کردن لانگو به ازای هر 7 گرم قهوه مقدار آب نیز دو برابر می شود.

موکاچینو

این نوشیدنی از ترکیب شکلات آب شده و یا سس شکلات، اسپرسو، شیر فوم گرفته شده، خامه و پودر دارچین تهیه می شود. لازم به ذکر است که می توان به جای شکلات از عسل نیز استفاده کنید

کن پانا

این نوشیدنی نیز با ترکیب یک شات اسپرسو و مقداری خامه تشکیل می شود. این قهوه که بر پایه اسپرسو است، مربوط به کشور ایتالیا است. کن پانا نیز به کمک دستگاه اسپرسو ساز آماده می شود.

آفوگاتو

آفوگاتو نیز نوشیدنی برپایه اسپرسو است که با استفاده از دو اسکوپ بستنی وانیلی و یک شات اسپرسو داغ تشکیل می‌شود. این قهوه نیز یک دسر ایتالیایی به شمار می رود.

لاته آرت

از نوشیدنی های پرطرفدار در کافه ها به شمار می رود. مواد لازم برای آماده کردن این نوشیدنی مقدار 25 تا 30 میلی لیتر اسپرسو و مقداری شیر می باشد.

ماکیاتو

از دیگر نوشیدنی ها که بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است، می توان به ماکیاتو اشاره کرد. حجم این نوشیدنی حدود 360 میلی لیتر می باشد. برای آماده کردن ماکیاتو به اسپرسو، شیر فوم گرفته شده و فوم شیر نیاز است.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *