تاریخچه

قهوه و مشاهیر دنیا

بتهوون

نویسنده‌ها و هنرمندان بزرگ چگونه قهوه می‌خوردند؟ آیا کافئین موجود در قهوه نیروی محرک بتهوون، فرانسیس بیکن، ژان پل سارتر و … بوده است؟

لودویگ ون بتهوون، یکی از بزرگ ترین آهنگ سازانی که جهان تاکنون به خود دیده است، در دسامبر سال 1770، در شهر بُن آلمان و در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. پدربزرگ و پدر بتهوون، هر دو خواننده گروه کُر بودند. بتهوون در طول زندگی‌اش آثار تحسین برانگیز زیادی، از جمله 9 سمفونی، پنج کنسرتو پیانو، یک کنسرتوی ویولن، 32 سونات پیانو و 16 کوارتت زهی خلق کرد. او که در بیشتر سال‌های جوانی و تا اوایل دهه سوم زندگی‌اش، اجراهای درخشانی داشت، کم‌کم شنوایی خود را از دست داد. با این حال بسیاری از بهترین آثار خود را در این دوره، یعنی بعد از ناشنوایی، تألیف کرد.

⛔️ پدرش هنگام نواختن نت‌های اشتباه، اغلب او را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد اما این فشارها نتیجه دادند و بتهوون اولین قطعه هنری خود را در ۱۲ سالگی منتشر کرد!

بتهوون و شصت دانه قهوه

بتهوون حساسیت زیادی بر تهیه قهوه خود داشت. او اصرار داشت یک فنجان قهوه باید از 60 دانه قهوه تهیه شود. او این موضوع را با هوش بالای خود سریعا تشخیص می داد و هر بار خودش می خواست درست کند با دست 60 دانه قهوه را می شمرد و آسیاب می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *