تاریخچه, آموزشی

قهوه آفوگاتو ، نوشیدنی محبوب تابستان

قهوه آفوگاتو

قهوه آفوگاتو یکی از نوشیدنی های محبوبی است که می توان از آن در روز های گرم تابستان استفاده کرد. این نوشیدنی به علت محبوبیت بسیاری که در بین مردم دارد، در بیشتر کافی شاپ ها ارائه می شود. آفوگاتو که یکی از دسر های ایتالیایی محسوب می شود، به معنای عرق شدن است. این بدین منظور است که بستنی درون اسپرسو داغ غرق شده و آفوگاتو نیز تشکیل می شود.

در برخی از کشور ها در رستوران ها و کافه ها، برخلاف ایتالیا که از آفوگاتو به عنوان یک دسر استفاده می کند، آن را یک نوشیدنی دانسته و استفاده می کنند. آفوگاتو را می توان با بستنی های مختلف استفاده کرد. برخی از بستنی وانیلی و برخی دیگر به خاطر تنوع از طعم های دیگری همچون نارگیلی، شاتوت و… در آفوگاتو استفاده می کنند.

روش های تهیه آفوگاتو

مواد لازم برای تهیه قهوه آفوگاتو عبارتند از:

  • بستنی سنتی کاپ اسپرسو
  • دسر ایتالیایی

برای تهیه آفوگاتو کافی است ابتدا یک و یا دو شات اسپرسو بگیرید. سپس تعداد دو یا یک اسکوپ بستنی را داخل فتجان مخصوص قرار داده و اسپرسو را روی آن بریزید.

آماده کردن آفوگاتو در خانه

اگر می خواهید قهوه آفوگاتو را در خانه آماده کنید، می توانید از موکاپات و دستگاه اسپرسو استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین ابزار ها برای درست کردن اسپرسو موکوپات است. برای کار با موکوپات

نکاتی که بهتر است قبل از آماده کردن آفوگاتو بدانید:

آفوگاتو
  • حتما قهوه را داغ داغ به بستنی خود اضافه کنید.
  • قهوه اسپرسو را بلافاصله پس از آماده شدن به بستنی اضافه کنید و سپس نوش جان کنید.
  • می توانید قبل از اینکه قهوه اسپرسو را به بستنی اضافه کنید، مقدار کمی از نوشیدنی های دیگر همچون انواع سیروپ ها و… به بستنی یا قهوه خود اضافه کنید.
  • در زمان نداشتن قهوه اسپرسو می توان از چای ارل گری داغ یا چای ماتچا استفاده کنید.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *