آموزشی, قهوه ساز

قهوه فرانسه و روش های تهیه آن

قهوه-فرانسه

یکی دیگر از قهوه هایی که نام آن را در بسیاری از کافه ها، مهمانی ها و… می شنویم، قهوه فرانسه می باشد. اما افراد زیادی هم وجود دارند که این فهوه را با دیگر قهوه ها اشتباه می گیرند. اما قهوه فرانسه چه قهوه ایست و چگونه آماده می شود.

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه، قهوه ای برزیلی و بسیار رقیقی است که آن را در فنجان و یا لیوان های بسیار بزرگی سرو می کنند.

مقدار کافئین موجود در قهوه فرانسه چقدر است؟

مقدار کافئین موجود در قهوه فرانسه در مقابل دیگر قهوه ها بسیار کمتر است. اگز بخواهیم کافئین این قهوه را با کافئین موجود در اسپرسو را با هم مقایسه کنیم؛ باید بدانید مقدار کافئین موجود در اسپرسو سه برابر کافئین قهوه فرانسه می باشد.

قهوه فرانسه در کدام کشور ها محبوبیت دارد؟

این قهوه که ما آن را با نام قهوه فرانسه می شناسیم، در کشور های دیگر آن را با نام هایی همچون قهوه فیلتری و قهوه چکه ای می شناسند. همچنین این قهوه در برخی از کشور ها مانند آمریکا و اروپا که طرفداران بسیاری دارد، در وعده صبحانه می نوشند. این به این صورت است که به جای چایی که ما ایرانی ها در اول صبح آن را می نوشیم، آن ها نیز صبحشان را با قهوه فرانسه آغاز می کنند. اما در طول روز نیز بیشتر از قهوه اسپرسو استفاده می کنند.

طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه را می توان به کمک دو دستگاه آماده کرد که عبارتند از:

دستگاه فرنچ پرس

دستگاه فرنچ پرس

دستگاه فرنچ پرس دستگاهی است که یک بدنه اصلی همانند پارچ و یک درپوش و یک اهرم پرس دارد. اگر می خواهید قهوه فرانسه را به کمک دستگاه فرنچ پرس آماده کنید، به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • دستگاه فرنچ پرس
  • دانه با پودر قهوه
  • آب

و اما چگونه آماده می شود؟

برای آماده کردن قهوه فرانسه ابتدا آب را تا زمانی که به نقطه جوش برسد، گرم می کنیم. قهوه را داخل دستگاه ریخته و مقدار آب را به صورتی که قهوه کف کند به داخل دستگاه می ریزیم. پس از گذشت 30 ثانیه آن را به آرامی هم می زنیم و بقیه آب را دورانی در دستگاه می ریزیم. درپوش را گذاشته و اهرم را در جای خودش قرار می دهیم. 4 دقیقه صبر کرده و در نتیجه اهرم را به سمت پایین حرکت می دهیم. در نهایت قهوه را به داخل لیوان مخصوص آن می ریزیم.

دستگاه قهوه ساز برقی

این دستگاه نیز دارای یک قوری، یک محفظه قهوه و یک محفظه آب می باشد. برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا باید قهوه را در محفظه قهوه و آب را در محفظه آب بریزید. پس از گذشت دقایقی دستگاه به صورت خودکار با آب ترکیب شده و آماده می شود. این روش بسیار آسان و راحت می باشد.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *