آموزشی, تاریخچه

قهوه دمی و طرز تهیه آن با دستگاه فرنچ پرس

قهوه دمی

یکی از قهوه هایی که نام آن در منوی اکثر کافی شاپ ها دیده می شود، قهوه دمی می باشد. قهوه دمی نسبت به دیگر قهوه ها دارای سابقه بسیار زیادی بوده و اکنون هم طرفداران خاص خود را دارد. این قهوه از آن دسته قهوه هایی به شمار می رود که تهیه آن بسیار راحت است. چرا که وسایل و تجهیزاتی که این قهوه را می توان با آن ها آماده کرد، بسیار ارزان قیمت تر از دستگاه های دیگری همچون اسپرسوساز است.

طعم و مزه

قهوه های دمی طعم بسیار ترشی داشته و غلظت آن ها نسبت به دیگر قهوه ها همچون قهوه اسپرسو بسیار کم است. اگر تاکنون این قهوه را سفارش داده باشید، دیده اید که در برخی از کافی شاپ ها در کنار قهوه یک طعم دهنده همچون لیمو وجود دارد. یکی دیگر از دلایل نامگذاری این قهوه به این نام، نوع فرآوری و ساخت آن است. چرا که در ساخت این نوع قهوه ها از باید از پودر قهوه ای استفاده کرد که از قبل دم خورده باشد.

طرز تهیه قهوه دمی با کمک دستگاه فرنچ پرس

برای تهیه قهوه دمی ابتدا باید دانه های قهوه را آسیاب کرده و سپس در داخل کتری ریخته تا به جوش آید. در قسمت بعد قسمت شیشه ای دستگاه فرنچ پرس را با آب داغ آب کشی کرده و سپس قهوه ای را که از قبل آسیاب کرده ایم را به آن اضافه می کنیم. لازم به ذکر است که باید دو برابر مقدار قهوه آب داغ بر روی آن بریزید و حدود 30 ثانیه نگهدارید. حال در مرحله بعد قهوه را را درون قسمت شیشه ای فرنچ ریخته و درجه حرارت را بر روی 91 تا 93 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

طرز تهیه قهوه دمی با کمک دستگاه فرنچ پرس

سپس پس از گذشت زمانی آب را به صورت دورانی به آن اضافه کنید. آب را به صورتی اضافه کنید تا جذب دانه های قهوه شده و تمام سطح دانه های قهوه پوشانده شود. پس از گذشت حدود 30 ثانیه آب های باقی مانده را به آن اضافه کنیدو سپس در دستگاه فرنچ را بگذارید و 4 دقیقه منتظر بمانید. بعد از گدشت این زمان با کمک قاشق قهوه را هم زده و کف حاصل از آن را جدا کرده و دور بریزید.

در مرحله آخر باید برای بار دیگر در فرنچ را گذاشته و سپس دستگاه را روشن کرده و چند دقیقه منتظر بمانید. پس از آن می توانید قهوه آماده و می توانید آن را در فنجان ریخته و سرو کنید.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *