دسته‌بندی نشده, تاریخچه

قهوه لیبریکا چیست و چه تفاوت هایی با قهوه های روبوستا و عربیکا دارد؟

قهوه-لیبریکا

تا اینجا با قهوه عربیکا و روبوستا و مزایا و معایب آن ها آشنا شدیم. در این مقاله می خواهیم با نژاد دیگری از این قهوه ها یعنی قهوه لیبریکا آشنا شویم. همراه ما باشید:

یکی دیگر از نژاد های قهوه، قهوه لیبریکا می باشد. این قهوه در کشوری به نام لیبریا واقع در ساحل غرب آسیا برای اولین بار کشف شده است. دانه های این قهوه در مقایسه با دو نژاد دیگر قهوه عربیکا و روبوستا بسیار بزرگتر است.

می دانیم که کافئین موجود در قهوه باعث می شود تا قهوه طعم و مزه خوبی بگیرد. مقدار کافئینی که در این قهوه وجود دارد، بسیار کمتر از کافئین موجود در قهوه های عربیکا و روبوستا است. اما این قهوه از طعم و عطر موجود در دانه های قهوه، نبود کاقئین را جبران می کند.

قهوه لیبریکا

قهوه لیبریکا دارای عطر و بوی اسموکی بوده و این طعم آن بسیار شبیه به نوشیدنی هایی است که در آن ها از شکلات تلخ استفاده شده است. استفاده از این قهوه می تواند برای دوستداران قهوه تجربه ای متفاوت نسبت به دیگر قهوه ها باشد.

قهوه لیبریکا به دلیل طعم و بوی دودی رنگی که دارد، در نگاه برخی از افراد همانند تنباکو مایع توصیف شده است.

شرایط کشت قهوه

این گیاه را نمی توان در هوای سرد پرورش دارد. چرا که تحمل سرمازدگی را ندارد. اما رطوبت برای آن خوب می باشد. در نتیجه این گیاه برای رشد به آب و هوای نیمه گرمسیری نیاز دارد. این گیاه در ارتفاع حدود 600 متر بالاتر از سطح دریا می تواند رشد کند. اما در حالت معمول در ارتفاع 2 متری نگهداری می شود.

تفاوت قهوه لیبریکا با قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت قهوه لیبریکا با قهوه عربیکا و روبوستا

همانطور که گفته شد قهوه ها دارای انواع زیادی هستند. در بین آن ها دو نوع قهوه به نام عربیکا و روبوستا وجود دارد که نسبت به دیگر قهوه ها از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. قهوه ه عربیکا در جهان حدود 75 درصد مصرف و قهوه روبوستا حدود 20 درصد مصرف را به خود اختصاص داده اند. این دو قهوه با قهوه لیبریکا تفاوت های دارند که عبارتند از:

  • دانه های لیبریکا بسیار بزرگتر از دانه های عربیکا و روبوستا است.
  • شکل این دانه نامتقارن است که تفاوت بسیار زیادی با دیگر دانه های قهوه دارد.
  • مقدار کافئین موجود در دانه های لیبریکا در مقابل میزان کافئین موجود در قهوه های روبیکا و روبوستا بسیار کمتر است.
  • قیمت این قهوه بسیار بیشتر از قیمت قهوه روبوستا و عربیکا است.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *