تجهیزات, آموزشی

قهوه کاپوچینو و روش های تهیه آن…

کاپوچینو

قهوه کاپوچینو نوعی نوشیدنی قهوه ایتالیایی می باشد که از ترکیب قهوه اسپرسو و شیر بخار پز درست می شود. این قهوه نیز همانند قهوه اسپرسو در ابتدا در کشور ایتالیا تولید شده است و توانسته است در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کند. اگر چه این قهوه همانند اسپرسو است و تنها تفاوتی که با آن دارد، این است که مقدار شیری که در این قهوه استفاده می شود تقریبا دو برابر شیری است که در در قهوه اسپرسو استفاده می شود. به این صورت می توان گفت اگر قهوه اسپرسو وجود نداشته باشد، کاپوچینو هم وجود ندارد.

قهوه کاپوچینو چگونه تهیه می شود؟

سه روش کلی برای تهیه قهوه کاپوچینو وجود دارد که عبارتند از:

تهیه کاپوچینو با دستگاه اسپرسوساز

این روش اولین و بهترین روش تهیه کاپوچینو در بین افراد به شمار می رود. ابتدا باید یک شات از قهوه اسپرسو گرفته و بعد از آن شیر را داخل پیچر می ریزیم. در نهایت آن را در زیر نازل بخار آب جوش اسپرسو ساز قرار می دهیم. در این حالت بخار آب جوش باعث می شود که شیر حجم پیدا کرده و به شکل خامه در آید. پی از گدشت دقایقی شیر نیز به سر پیچر نزدیک می شود که در این زمان باید پیچر را به طرف پایین آورده تا سر نازل بر روی شیر قرار بگیرد. این کار سبب ایجاد کف بر روی شیر می شود. توجه کنید زمانی که شیر کف ایجاد کرد دستگاه را خاموش کنید و شیر و کف را به داخل فنجان مورد نظر بریزید. در این زمان کاپوچینو آماده خوردن است.

تهیه کاپوچینو با دستگاه اسپرسوساز

تهیه کاپوچینو با موکاپات

در این روش که از روش اول بسیار وقت گیر تر است باید قهوه را توسط موکاپات عصاره گیری کرده و پس از آماده شدن قهوه شیر را به داخل ظرف ریخته و داغ کنید. در ادامه در زمانی که قهوه به خوبی گرم شد آن را به کمک همزن به حالت خامه طور در آورید. در نتیجه وقتی که حجم شیر افزایش پیدا کرد، آن را داخل فنجان مخصوص ریخته و نوش جان کنید.

خرید کاپوچینو فوری

خرید کاپوچینو فوری

این روش نیز سومین گزینه بوده و از آن به عنوان راحت ترین روش نام برده اند. این قهوه با بسته بندی های مختلف و برند های متفاوت در بازار بسیار زیاد است. این بسته ها حاوی ترکیبی از شیر، قهوه و شکر است، که ابتدا آن را داخل فنجان ریخته و با آب جوش ترکیب کنید.

مزه کاپوچینو چگونه است؟

این قهوه دارای بافت و طعم بسیار قوی است. با خوردن کاپوچبنو می توانید مرزه قهوه و در برخی مواقع شیرینی احساس کنید که این شیرنی حاصل از قند لاکتوز طبیعی که در شیر وجود دارد، می باشد. در زمان خوردن کاپوچینو می توانید آن را با شکر و یا شیره نیز طعم بدهید.

مزه کاپوچینو

زمان استفاده از قهوه کاپوچینو در کشور های مختلف

در کشور ایتالیا و قاره اروپا این قهوه را در صبح و در کنار صبحانه صرف می کنند. در کشور آمریکا نیر از آن در طول روز و همچنین پس از شام استفاده می کنند. در حالی که ایتالیایی ها استفاده از کاپوچینو را پس از شام بسیار ناسالم می دانند.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *